Administrativní úkony během stěhování za vás nikdo nevyřeší
Kdybychom uspořádali anketu, co je na každém stěhování nejobtížnější, lidé by odpovídali, že přenášení sedací soupravy, chladničky, koberců, pračky, rozmontování nábytku a další podobné „špeky“. Ovšem možná by se našel i někdo, kdo by jednoznačně na první místo žebříčku obtížnosti zařadil administrativu. Vtip je v tom, že úředníci vám neodpustí jedinou chybu, a pokud na něco zapomenete, dají vám to najevo obvykle pokutou. Říká se, že neznalost zákona neomlouvá, ale shovívavost úředníků by přece jen měla být vyšší, nehledě na to, že si je také platíme z našich daní.
Nové doklady
Na toto bude ete potřebovat obrovskou trpělivost, protože je docela pravděpodobné, že si vystojíte dlouhou frontu na žádost o nový občanský průkaz, řidičský průkaz a technické průkazy od vozidla. Tyto nepříjemnosti vás bohužel neminou a nelze se jim vyhnout, jinak platíte tučnou pokutu.
Přepis energií
Během stěhování nezapomeňte vyřešit přepis energií, je to jedna z nejdůležitějších administrativních záležitostí, kterou musíte vyřizovat osobně. Někdy je možné vše zařídit online, ale podstatné je, abyste si pohlídali stavy měřidel a měli zdokumentováno, co zaplatí bývalý majitel či nájemník, a co vy. Situace bude o to složitější, protože je na trhu více dodavatelů, kteří s energiemi obchodují, a vy si musíte mezi nimi vybrat.
Nájemní smlouva
Stěhujete-li se do objektu, který jste zakoupili, je váš či vašich blízkých příbuzných, kteří vás ponechávají v domě či v bytě bydlet pouze na základě ústní dohody, žádná nájemní smlouva se vás netýká. V opačném případě u nájemního bydlení je to vždy důležitý krok, který musíte provést již několik týdnů či měsíců před stěhováním. Měli byste mít písemně deklarováno, do kdy musíte opustit stávající bydliště, a za jakých podmínek, a kdy a za jakých podmínek se můžete nastěhovat do bydliště nového.